Neil Gaiman: o bio-bibliografie sumară

13 iunie 2013

Neil Richard Gaiman s-a născut la 10 noiembrie 1960 la Portchester (Hampshire, Marea Britanie) într-o familie cu origini est-europene. A început să citească la vîrsta de patru ani. A descoperit fantasticul la şapte ani, cu Cronicile din Narnia ale lui C.S. Lewis. O altă lectură favorită a fost Alice în Ţara Minunilor a lui Lewis Carroll. A rămas un cititor fervent şi în şcoala primară, cînd a avut o adevărată revelaţie citindu-l pe Tolkien. Literatura science fiction a descoperit-o citind cărţile unor Ray Bradbury, Ursula K. LeGuin, Harlan Ellison, Gene Wolfe, Lovecraft şi Heinlein.

A început să scrie articole diverse şi să realizeze interviuri, iar prima povestire i-a apărut la vîrsta de 24 de ani, în mai 1984, în revista Imagine. În acelaşi an publică şi prima sa carte, o biografie a trupei Duran Duran, dar şi Ghastly Beyond Belief, o antologie de citate realizată împreună cu Kim Newman. La sfîrşitul anilor optzeci scrie Don’t Panic: The Official Hitchhiker’s Guide to the Galaxy Companion, care apare în 1988. Influenţat de Alan Moore, care avea să-i devină ulterior bun prieten, Gaiman începe să scrie scenarii BD. Colaborează cu Mark Buckingham şi Dave McKean la mai multe proiecte. Impresionaţi de talentul lui Gaiman, cei de la DC Comics îi propun să creeze o nouă serie şi astfel se naşte The Sandman, povestea Visului întrupat antropomorfic. Între 1988 şi 1994 au fost publicate 75 de ediţii ale benzii desenate, reunite ulterior în 12 volume care sînt retipărite şi în prezent.

Citeşte resul articolului aici.